Veel gestelde vragen (FAQ)

Dat kan via het aanmeldformulier op de website of via info@gidszorgloket.nl. Voor telefonisch contact kunt u bellen naar Het Open Huis of De Shelter.
Iedereen die woont in de regio Zuid-Kennemerland kan bij ons terecht.
Ja, het spreekuur is bedoeld voor mensen die geen afspraak hebben. Indien u echter zeker wil weten dat er voldoende tijd voor u is, raden wij aan toch een afspraak te maken.
Wij streven ernaar binnen 2 werkdagen contact met u op te nemen. Wij hanteren momenteel geen wachtlijst.
Dit kan doordat onze medewerkers zich op vrijwillige basis inzetten en wij gebruik mogen maken van de faciliteiten die de GIDS-kerken ons bieden. Een gift voor onze overheadkosten is natuurlijk altijd welkom.
In principe kunt u met iedere hulpvraag bij ons terecht. Wij kunnen misschien niet iedere vraag beantwoorden maar wijzen u dan graag de weg naar de juiste instantie.
Ja, het GIDS Zorgloket is er voor iedereen ongeacht kerkelijke of culturele achtergrond.
Wij werken volgens de beroepscode van maatschappelijk werkers. Dat houdt onder andere in dat onze medewerkers een geheimhoudingsplicht hebben. Soms vraagt een situatie echter om overleg met andere hulpverleners, kerken of instanties. Dit zullen wij echter nooit doen zonder uw toestemming.
Dat kan via een mail naar info@gidszorgloket.nl. Wij gaan dan graag nader met u in gesprek.
Wat ons onderscheidt is onze christelijke identiteit. U kunt net als bij het Loket Haarlem bij ons terecht voor informatie, advies en praktische ondersteuning op het gebied van Financiƫn, Wonen en Welzijn, maar daarnaast nemen wij ook de tijd voor uw vragen op gebied van geloof en zingeving.